Bezpieczna Warszawa

Bezpieczna Warszawa

Z życia Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie

Increase Normal Decrease
share
opublikowano: Czwartek, 31 Sierpnia, 2017 - 12:05, mfuhrmann

Mimo powtarzanej akcji informacyjnej dotyczącej oszustw dokonywanych metodą „na wnuczka/policjanta”, do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie w dalszym ciągu wpływają zgłoszenia o próbach i niestety dokonania kolejnych oszustw.

Z życia CPR w Warszawie Z życia CPR w Warszawie

Pod koniec sierpnia na numer alarmowy 112 zadzwonił pracownika jednego z warszawskich sklepów, który poinformował operatora o przebywającej w sklepie zdenerwowanej i zapłakanej starszej kobiecie. Zdaniem zgłaszającego prowadziła dziwną rozmowę telefoniczną, z obcą osobą. Operator nr 112 poprosił pracownika sklepu, aby umożliwił mu rozmowę.

Kobieta poinformowała, że wraca z banku, gdzie pobrała pieniądze dla Policji. Operator od razu zorientował się, że  mogła zostać ofiarą oszusta podającego się za policjanta. Po upewnieniu się, że kobieta ma nadal te pieniądze przy sobie, operator 112 poprosił pracownika sklepu, aby zaopiekował się roztrzęsioną kobietą do czasu przyjazdu Policji. Jednocześnie powiadomił Policję o tym zdarzeniu.

W międzyczasie kobieta poinformowała operatora, że zadzwonił do niej mąż z informacją, że ów „policjant” czeka u nich w mieszkaniu.  Operator 112 natychmiast do zdarzenia dopisał również adres zamieszkania kobiety, gdzie w danej chwili miał przebywać oszust i powiadomił Policję o możliwości zatrzymania sprawcy oszustwa na „gorącym uczynku”.

Dzięki właściwej reakcji operatora to zgłoszenie zakończyło się szczęśliwie dla tych ludzi. Nie utracili oni swoich oszczędności. Jednakże statystyki są nadal zatrważające – tylko w sierpniu Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Warszawie odnotowało 162 zgłoszenia o próbie oszustwa tą metodą i wyłudzeniu przeszło 200 tys. złotych i biżuterii o nieokreślonej wartości.